14 Aralık 2015 Pazartesi

Kestane Şekeri


Şu blogdaki tüm tatlıları toplasalar anca bi kestane şekeri eder benim için.. 

Anlatılanlara, yazılanlara bakınca nasıl gözünde büyüyor insanın.. 
Bir de bezeyi mesela kaçıncı seferde anca tutturmuşum, bir kere de nasıl yapıyorlar, nasıl beceriksizim, hepsi dağılır şimdi bunların vs. vs. diye diye cillop gibi kestane şekeri yapmışım ki yeni nişanlılar gibi yüzümde güller açıyor o zaman:)) 

Tam da en sevdiğim yerinki gibi tadı.. 

Kestane Şekeri

Malzemeler;
Yarım kg. iri boy kestane
1.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 paket vanilya

Yapılışı;
Kestanelerin ortasından içine değmeyecek şekilde yuvarlak şekilde çizik - kesik atın ve yıkayın. Üzerini geçecek suda yarım saat haşlayın. 
Dış kabuğunu ve iç tüylü kısmını dikkatlice ayıklayın. Bu ayıklama kısmında kestanelerin bir kısmı parçalanabilir. Eğer hep aynı boy kullanırsanız daha az fire verirsiniz. Ben ölüsünü de dirisini de sevdiğim için karışık boy kullandım. %40 fire verdim. İşin ilk zor kısmı bu.. 
Şeker, su ve vanilyayı kaynamaya bırakıp şerbeti hazırlayın. Ilık kestaneleri şerbetin içine atın ve kestanelerin şerbeti çektiğine emin olana kadar kaynatmaya devam edin. Şerbetiyle birlikte soğumaya bırakın. Ben ertesi güne kalanları aman ezilir, dağılır, daha fotoğraf çekmedim diye üzerini geçecek kadar şerbette bırakmadım.:)  Haliyle bir kaçı biraz sertleştiler, eğer bu aşamaya kadar dağılmadan geldiyseniz kestaneleri şerbetiyle birlikte saklayabilirsiniz. Kalan şerbetin tadı da başka bir güzel, ya da ben kestaneyi seviyorum diye öyle.. 

Eğer şerbetiyle birlikte kaynadıktan sonra dağılır şüphesindeyseniz, şerbetten alın, soğuyunca tekrar birleştirin. 

Afiyet olsun.. 





3 yorum:

  1. Off off bayılırım. Balıkesir'den gelen ablalarım getirir gelirken :) Başka yerden almak da hiç aklıma gelmez nedense. Sanırım kırk yılda bir yiyince keyfi daha güzel çıkıyor :D
    Geçenlerde yapmak isteyip kestane aldım ama sonunda pişirip yedim. Şekerine fırsat bırakmadım :) Kolay görünüyor aslında. Ben de ölüsünü de dirisini de severim kestane şekerinin :))) Deneyeceğim mutlaka. Dağılırlarsa da pasta yaparım :D
    Ellerinize sağlık, iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil