14 Eylül 2015 Pazartesi

Lohusa Şerbeti


Benim bu hatunsal işlere mecburen girişimin çoğu 2. kızdan sonra.. Şöyle ki ilk kızımda aman şerbete ne gerek var, aman diş buğdayına ne gerek var derken, diye diye.. Halk bunu istiyor gibilerinden bir arkadaş - çevre baskısıyla hepsini fazla fazla, çeşit çeşit yaptım. 

Lohusa Şerbeti de bunlardan hakkını fazlasıyla alanlardan..
Adetlere geleneklere girmiyorum çünkü ben tamamen doğal ve çok kültürlü bir içecek olduğu için kendisiyle bu kadar uğraşıyorum :))
Öyle ki bizim evde günde 3 lt. soğuk içecek tüketiliyor. Ve ben hep içecek hazırlıyorum ya da hazır alıyoruz. Almak istemediğimiz için de içeceklerle oynuyoruz.. İşte bizim lohusa şerbetlerimiz;

Sade Lohusa Şerbeti

Malzemeler;
1 adet lohusa şekeri
2 lt. su
1 çay bardağı toz şeker
1 adet çubuk tarçın
4 - 5 adet karanfil

Ek olarak damak zevkinize ve kullanımınıza bağlı olarak;
Tane yenibahar (2-3 tane)
Renkli top karabiber ( 2-3 tane)
Yıldız anason
Kakule ekleyebilirsiniz. 


Tüm malzemeyi birlikte kaynatıp soğuyunca servis yapın. 
Bu tarifle her damağa hitap edebilirsiniz. Sevmeyen sevmemiştir zorlamayın. :)

Vişneli Lohusa Şerbeti

Malzemeler;
1 adet lohusa şekeri
2 lt. su
3/4 su bardağı toz şeker
1 adet çubuk tarçın
4 - 5 adet karanfil
1/2 lt. vişne suyu 

Tüm malzemeyi kaynatıp şerbeti hazırladıktan sonra vişne suyuyla karıştırıyorsunuz. Ev yapımı veya hazır kullanabilirsiniz.

Reyhanlı Lohusa Şerbeti;

Malzemeler;
1 adet lohusa şekeri
Yarım demet reyhan 
3 lt. su
1su bardağı toz şeker
1 adet çubuk tarçın
4 - 5 adet karanfil

Tüm malzemeyi birlikte kaynatıp, kaynadıktan sonra reyhanları içinden alın. 

Bu tariflerde şeker oranı orta kıvamdadır. Şeker miktarıyla istediğiniz gibi oynayabilir, yazın soğuk, kışın ılık veya sıcak tüketebilirsiniz. 


Afiyet olsun.. 





1 yorum:

  1. Elinize sağlık ben de ikinci çocuktan sonra bu şerbeti hazırlamıştık soğuk da harika oluyor sevgiler

    YanıtlaSil