20 Ocak 2015 Salı

Linzer Kurabiye


Linzer Kurabiye 

Malzemeler;
200 gr tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 çorba kaşığı süt
1 fiske tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
3.5 - 4 su bardağı un

Arasına sürmek için marmelat veya reçel

Yapılışı;
Süt, yumurta ve tereyağını oda ısısında kullanın. Toz malzemeleri eleyerek, tüm malzemeyle ele yapışmayan yumuşak bir kurabiye hamuru yoğurun. Unu önce 3.5 bardak kullanarak hamurun kıvamını ayarlayın. Kurabiye hamurunu merdaneyle açıp istediğiniz kalıplarla kesin. Üste gelecek kurabiye hamurunun ortasını küçük bir kalıp kullanarak açın. 170 derecede 20 dk. kadar üstü beyaz kalacak şekilde pişirin. 
Kurabiyeler soğuyunca aralarına marmelat sürüp kapatın. Pudra şekeri serperek servis yapın. 

Ben ölçüleri bardak ve kaşığa çevirdim ama bu süper kurabiye hamurunun ve kurabiyenin orjinal tarifi eya'dan.. 

Afiyet olsun..


5 yorum:

  1. bir türlü yapmak kısmet olmadı bu kurabiyelerden.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir kurabiye olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. MERHABAALAR... BLOĞUNUZU ÇOK BEGENDIM BENDE BLOG KURMAK ISTIYORUM BANA YARDIMCI OLUR MUSUNUZ RICA ETSEM😔😌😌

    YanıtlaSil
  4. Ben az önce tarifi denedim gerçekten harika oldu bogurtlen reçeli vardı onunla aralarını yapıştırdı ancak marmelat ile yapılırsa daha iyi sonuç alınabilir reçel biraz daha akışkan oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kurabiyenin hamuru çok lezzetlidir. Arasına süreceğiniz malzemeyle damakları dediğiniz gibi şenlendirebilirsiniz gerçekten..

      Sil