4 Ağustos 2012 Cumartesi

Şeftalili Limonata Ramazan Özel 16. Gün


Şeftalili Limonata

Malzemeler;
1 adet şeftali
4 adet limon
1 su bardağı toz şeker
Birkaç dal taze nane
0.5 lt. sıcak su
1 lt. ılık su


Yapılışı;
Limonları güzelce yıkadıktan sonra hepsinin kabuklarını rendenin ince tarafıyla rendeleyin. Toz şeker ve rendelenmiş kabukları tercihen kapaklı bir kaba koyup elinizle bir kaç dk. mıncıklayarak yoğurun. Böylece limonun aroması iyice yayılır. Üzerine kalan limonların tamamının suyunu sıkıp bir gün buzdolabında bekletin. Ertesi gün elinizle ezerek kevgirden geçirin, kalan posanın üstünden sıcak suyu dökerek şekerin iyice erimesini sağlayın. Altta kalan limon suyuna 1 lt. su ekleyerek içine kabuğu soyulmuş, ince dilimlenmiş şeftalileri ve nane yapraklarını koyarak buzdolabına kaldırın. Soğuk soğuk servis yapın. 
Su miktarını tadına bakarak ayarlayabilirsiniz. Ben rendelenmiş limon kabuklarından küçük bir keseye koyarak kavanozun içine atıyorum, daha çok limon aroması oluyor. Tabii neyin tadını daha çok almak istiyorsanız onun miktarını çoğaltın. Resimdeki damacana 2 lt.'lik. 4 limon ve 1 şeftaliyle hazırlandı. 

Afiyet olsun..

Günün duası:

Yazın ortası, sıcağın ortası, imtihanın ortası... Kevserim ol. Selsebilim. Gölgem ol. Serinletenim. Tesellim ol. Ferahlatanım. Ve herkes beni bıraktığında, ben beni bıraktığımda Sen beni bırakma Rabbim. (Yasemin Hekim)

1 yorum:

  1. bu sene neredeyse her hafta limonata yaptım...sıcaklarda en güzel içeccek.....şeftailisini yapacağım ama sadesine doyamadım henüz....:)))...ellerinize sağlık enfes görünüyor

    YanıtlaSil