13 Temmuz 2012 Cuma

Vişneli Limonata


Bu aralar soğuk içeceklere fena takmış durumdayım. Öyle ki günde 5 - 6 bardak sıvı tüketmek bana az geliyor. Ki benim sadece ölçü bardağım 200 ml. dir. 500ml sıvı alan bardaklarım var benim:) İçine bir de buz parçalarının girdiğini düşünün, ne ala. Bu tarifi karagözlü workshop arkadaşım vişnekiraz temalı hazırladım. Ona armağandır. Her nedense uzun zamandır tariflerimi hep birilerine armağan etmek geliyor içimden. NBC misali, yalnız ve güzel ülkeme:) 

Vişneli Limonata

Malzemeler;
4 adet limon
1 su bardağı vişne
1 su bardağı toz şeker
1.5 lt su

Yapılışı;
Limonların kabuklarını rendeleyin, suyunu sıkın. Limonatanın daha çok lezzet alması için seçenek çok. Ya bir gün önceden limon kabuklarını reçel yapar gibi şekere yatırıp bekletin, ya şekerle birlikte robottan geçirin, ya da bir bardak suyla şekeri kabuklarla birlikte kaynatın. Limonun lezzetini çıkardıktan sonra vişneleri, limon suyunu ve suyu ekleyip vişneler çatlamaya başlayana kadar kaynatın. Şekeri ekleyip erimesini bekleyin ve ocaktan alın. Soğuduktan sonra süzerek limon kabuklarını ve vişneleri ayırın. 
Şekeri her zamanki gibi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. 
Hazırladığınız vişne suyundan buz kalıplarına doldurup servis esnasında içeceğinize vişneli buzlar atabilirsiniz. Fast foodçularda içtiğiniz gazlı içecekler gibi su tadı vermez böylece.. 

Afiyet olsun.. 

9 yorum:

  1. Mımmmm.tam yazlık olmuş...Buz gibi sıcaklarda tam iç ferahlatacak cinsten..ellerinize sağlık...bu haftasonundaki menüye eklendi bile..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ooohhh bu sıcakta ne güzel gider. Bir dikişte içerim kimseye de bırakmam. İyisimi ben bunu 2 ölçü yapayım:)

    YanıtlaSil
  3. buzz gibi ,afiyetle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Süper görünüyor... Sıcaklar da bende ev yapımı ice tea yapıp duruyorum ama hala istediğim tada ulaşamadım..
    Bunu da deneyeceğim serin serin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dokuzuncubulutun icetea tarifi var ben her gun yapiyorum. Bana cok iyi geldi tadi ve tarifi. Simdi bi de limonataya seftali katmayi dusunuyorum

      Sil
    2. Teşekkürler daha önce görmemiştim bu siteyi, onun da ice tea tarifni denerim..
      Bence şeftali süper olur limonatada..

      Sil
  5. Acaba Tarif Kitabınızın Adı Nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.boyutstore.com/urun/tatlilar-yemek-kitabi.aspx ama bu tarif bu kitaptan değil..

      Sil