14 Temmuz 2012 Cumartesi

Şeftalili Buzlu Çay


Şeftalili Buzlu Çay

Malzemeler;
2 adet limon 
2 adet şeftali
5 - 10 dal taze nane
2 lt su
5 demlik poşeti bergamot aromalı çay
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su

Yapılışı;
Twitter ve facebooktan takip edenler benim günlerdir buzlu çaya düştüğümü bilir. Geçen sene dokuzuncubulut'ta görmüş deneyememiştim, bir haftadır sabah kalkınca ben bir çay demleyeyim diyorum ilk iş. Ben hazırlıyorum o buzdolabında demleniyor. Ki ben soğuk çay içmeye bile bir ay oldu başlayalı. 

1 su bardağı suyla toz şekeri birlikte kaynatarak basit şerbet hazırlayın. Şeker tamamen eridikten sonra birazcık daha kaynatıp ocaktan alıp ılımaya bırakın. 
2 lt. suyu kaynatın büyükçe bir demlik veya kavanoza alın. Bergamot aromalı poşet çayları ekleyerek yarım saat kadar demlenmeye bırakın. Bu esnada şeftalilerin kabuklarını soyarak ince dilimler hazırlayın. Limonlardan birinin suyunu sıkın, diğerini dilimleyin. 
Ilıyan demlenmiş çayın içinden poşetleri sıkarak çıkarın. Şerbeti, limon suyunu, şeftali dilimlerini, doğranmış limonları ve taze nane dallarını çaya ekleyip soğuması için buzdolabına alın. 3 - 5 saat sonra buzlu çay tadını almış oluyor. 

Şimdi ben bu çayı sürekli demlediğim için kendimce de yollar denedim. Mesela bir kaç bardak içtikten sonra üstüne 1 su bardağı kadar su ekledim çoğaltmak için tadında çok değişiklik olmadı. Ama daha fazlası lezzetini değiştiriyor. Şeftali ve limonları içinde bıraktım, çay bitene kadar beklettim yine bir şey olmadı. Ama bu süre 1 günü geçmemeli yoksa çayın koku ve tadında değişiklik oluyor. Ayrıca bir de bu çıkan meyvelerle yeniden yapsam ne olur dedim sakın denemeyin çaya çürük tadı veriyor. Dilimlenmiş limonları bile kullanmayın. Emeğinize de yazık.
Benim büyük bir demliğim var onda demleyip dolaba onunla kaldırıyorum. Sürahilere, kavanozlara koyup kaldırabilirsiniz. 2-3 katı ölçüyle hazırladığımda 2-3  gün dolapta duruyor. İlk gün enfes, 2. ve 3. günlerde güzel. Ama daha fazla bekletmenizi tavsiye etmiyorum. Ayrıca mideyi en çok rahatlatan bitki nane olduğu için meyvelerini çıkardıktan sonra soğukken bir kaç yaprak daha taze nane atıyorum içine hem yaprakları demleme aşamasına girmediğinden daha diri hem de nane ferahlığı her dem taze kalıyor. Ayrıca buz küplerini yine çayın kendisinden hazırlıyorum. İçlerine de nane yaprakları ve limon parçaları atıyorum. Hadiii değmeyin keyfime:) Fotoğrafta buzlar görünmüyor ama aslında içlerinde varlar, arkadaki boş bardakta bile.

Afiyet olsun..

3 yorum:

  1. nefis görnüyor canım.yazında buz gibi harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. FİRDEVS
    Elinize sağlık.Buzlu çay seven olarak mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık :) tarif içinde teşekkürler :) yazın buzlu çaylar vazgeçilmez benim için..

    YanıtlaSil