23 Temmuz 2012 Pazartesi

İncir Uyutması Ramazan Özel 4. Gün


İncir Uyutması

Malzemeler;
Yarım kg. süt
10 adet kuru incir
1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı;
Sütü şekerle birlikte kaynatın. İncirleri minik minik doğrayın. Süt parmağınızı soktuğunuzda sıcak ama parmak yakmayan kıvama geldiğinde ocaktan alarak doğranmış incirleri ekleyin. Blendırla incirleri birazcık çırpın. Kaselere bölüştürerek sarıp sarmalayın. 2 - 3 saat kadar mayalamaya bırakın. Mayalandıktan sonra buzdolabına alıp soğumaya bırakın. Ceviz, incir, tarçın serperek servis yapın.
İlk yaptığım gün bu tarifi tutturamadım. Tabiri caizse inciri uyutamadım, incirleri blendırlamadan parça parça kullandım ve ben başka işle ilgilendiğim için süt biraz soğudu. Sadece incirlerin dibe çöken kısmı mayalandı. Ama yedik test ettik gayet lezzetli, ertesi gün tekrar mayaladık. Yöresini bilmiyorum ama türk damak zevkine uygun ve basit bir tatlı incir uyutması. Evde yoğurt mayalıyorsanız kesin tutturursunuz ama mayadan çekiniyorsanız, korkunuzu havanın sıcaklığı ve incirin mayalama özelliği yensin. Ayrıca buzdolabında 2 günden fazla bekletmeyin, mümkünse aynı gün tüketin. Yoğurtçumda yoğurt yapsaydım onda da deneyecektim ama deneyemedim. Denediğim zaman ek bilgiyi girerim bu yazının altına.

Afiyet olsun..

Günün duası:

Allah'ım, tövbe ile kalbimi yumuşat, onu taş gibi katı kılma. (Hz. Musa)

6 yorum:

  1. Bak ramazan da üretiyorum artık birşeyler:-)
    senin dediğini hatta anneme de dedim.
    Bu arada bende ramazanda bunu denemek istiyordum annem inciri çok sever,bende tabi.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. nefis gene, hayırlı Ramzanlar :)

    YanıtlaSil
  3. Mmmmm nefis bir tatlı, tam Ramazana göre. Ellerine sağlık canım. Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  4. Taze incir mi kuru incir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kuru incir, kusura bakmayin, kacirmisim boyle bi ayrintiyi

      Sil
  5. Annem için bir ara yapmam lazım bu hafif tatlıyı.
    Şerbetli tatlı sevmeyip 3 çocuğu da tatlı delisi bir annem var:-)
    Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil