25 Ekim 2010 Pazartesi

Çilek Soslu Cheesecake


Çilek Soslu Cheesecake

İçerisindeki bir miktar peynirle benim en favori cheesecake'im...

Bu tarif benim 2006'da ilk yaptığım cheesecake'in tarifi. Yemek bloglarından bihaberken bir blogtan vişneli 3 katlı pasta diye bulmuştum tarifini. Birkaç kere o tarifle yaptım, birilerine tarifini verdim, sonra tarifi unuttum falan ve en sonunda buldum. Bu sefer vişnesiz, çilek sosuyla ve +100gr labne peyniriyle denedim. Enfess.
Bu dilimleri fotoğraflayabilmek için de bayağı mücadele ettim. Bütün cheesecake sevenlere ve ilk defa deneyeceklere ya da farklı tarif arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum.


Malzemeler
Taban için;
2 paket yulaflı bisküvi
75 gr. tereyağı

Ara kat için;
3 su bardağı yoğurt 
1 paket vanilyalı puding
1 çay bardağı un
2 adet yumurta
100 gr labne peyniri

Üst kat için;
1 paket çilekli sos
2 çay bardağı vişne suyu


Yapılışı;
24 cm'lik kelepçeli kalıba yağlı kağıt koyarak kapatın. Bisküvileri rondoda toz haline getirin. Tereyağını yakmadan eriterek bisküviye karıştırın, kalıbın tabanına elinizle bastırarak yayın. 
Ara katın bütün malzemelerini geniş bir kap içerisinde mikserle düşük devirde karıştırın. Bisküvi tabanının üzerine dökün. 180 derecede 40 - 45 dk. kadar pişirin. Kenarları sağlam ortası hafif sallanır kıvamdayken fırından alabilirsiniz. Bu ara katın piştiği anlamına gelir.Ya da iyice emin olmak isterseniz  kenarlarında hafif yanık izi olduğunda fırından alabilirsiniz. Oda sıcaklığında soğumaya bırakın. Bu esnada çilekli sosu üzerindeki tarife göre yarım çay bardağı eksik olacak şekilde hazırlayın. Çilekli sos daha akışkan olduğu için paket üzerindeki ölçü olan 2.5 çay bardağından yarım çay bardağı azaltarak biraz daha koyu kıvamlı hazırlayın. Ya da mevsim meyveleriyle pelte  hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun...

15 yorum:

  1. söz konusu çilekse ben oıradayımm:)) ben blogların çilek kızıyıımm:))
    hihihii:))
    ellerine sağlık canımm çok seviyorum çilekli lezzetlri ama cheesecake konusunda çok başarılı değilim ne yazıkki ama tarifin çok hoş geldi not alıyorumm:))

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Tam bir cheesecake hastasıyım,tarifin çok güzel krema yok kalorisi az deneyeceğim.ellerine sağlık.iyi bir hafta dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ayy çok güzel görünüyor ben hiç CHEESECAKEk yapmadım ellerinize sağlık arkadaşım,Milföylü lezzetler etkinliğine o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bayilirim, bayilirim, ellerine saglik nefiss.

    YanıtlaSil
  7. hmmm cheesecake görünce geldim hemen,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Çok nefis görünüyor hakikaten,ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. En cok sevdigim tatlilardan birisdir. Her turlusunu severim, Ellerinize saglik cilek soslu cheesecake cok nefisgorunuyor.

    YanıtlaSil
  10. hımm canım ellerine sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  11. süper bişi bu
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. Cheesecake aşkına..!
    Çok hoş görünüyor,ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık.harika gözüküyor.yemek nasip olsa da şimdiye kadar denemek kısmet olmadı.artık sizden tarifini alıp yaparım.bloğunuzda çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz.ellerinize ve emeğinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli ve risksiz, tavsiye ederim. Memnun kalırsınız.

      Sil