27 Eylül 2010 Pazartesi

Etli Yaprak Sarma



Etli Yaprak Sarma


Malzemeler;
250 gr yaprak
250 gr kıyma
2 adet soğan
1 adet domates
1/2 çay bardağı kırık pirinç 
1/2 çay bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Maydanoz
Tuz, karabiber, nane, kimyon


Sosu için;
2 yemek kaşığı salça
3 su bardağı sıcak su


Yapılışı;
Yaprakları kaynar suda 5 dk. kadar yumuşaması için beklettikten sonra suyunu sıkarak bir kaba alın.
Domatesin ve 2 adet soğanın kabuklarını soyun, maydanozları ince kıyın. Ben harcı iyice birbirine geçmiş olarak sevdiğim için dolma içlerini robotta çekiyorum. İsterseniz bu kısmı elde yoğurarak da hazırlayabilirsiniz. Tüm iç malzemesini robotta iyice özleşene kadar çekin ve bir kaba alın. Soğanın birini patates halkaları gibi doğrayın ve dolmayı pişireceğiniz tencerenin dibine dizin. Hem soğanın lezzetini alır hem de dibi tutma riskiniz olmaz. 
Yaprakların saplarını koparıp pürüzlü yüzü üste gelecek şekilde bir tatlı kaşığı kadar iç koyarak sarın. Sarılan dolmanın ucunu tencereye dizerken her defasında alt tarafına getirin. Yaprakla bitene kadar aynı işlemi uygulayın. 
2 yemek kaşığı sıcak suyla açın, tenceredeki dolmanın üzerine gezdirin. Üzerine düz bir tabak kapatarak (kahve fincanı tabağı yada küçük pasta tabaklarından) kaynayana kadar yüksek daha sonra kısık ateşte yapraklar yumuşayana dek pişirin.
Yoğurtla servis yapın. Ben süzülmüş yoğurdu antepfıstığıyla süsledim.


Afiyet olsun...


Bu tarifi tuzbiber dergisinin et yemekleri etkinliğine gönderiyorum...



6 yorum:

  1. BENDE SARMANIN ETLİSİNİ DAHA ÇOK SEVERİM..
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor,etli sarmaya kim hayır diyebilir..
    Ellerine,gönlüne sağlık
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ne de güzel olur yaprak sarması. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. bayılırım
    yoğurtsuz olmaz zaten
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. En zahmetli ama en lezzetli yemeklerimizdendir yoğurtlu etli yaprak sarması, nasıl da canım istedi tek kelimeyle bayılırım ona.. Afiyetler olsun, ellerine sağlık durucum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canım merhaba sayfanı yeni keşfettim.Çok leziz
    tarifler hemen izlemeye alıyorum seni bende bek
    lerim sevgiler.

    YanıtlaSil