29 Temmuz 2010 Perşembe

Keşkül


Keşkül

Malzemeler;
2.5 su bardağı süt                                              
1/2 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı nişasta 
1 yemek kaşığı pirinç unu
1/2 çay bardağı toz badem
1 yemek kaşığı hindistan cevizi


Yapılışı;
Aslında benim keşkülle aramda ince bir sorun vardı. Hazır pakettekileri sevmem.  Dışarıda yediklerim ya  muhallebi kıvamında ya badem tadı yok vs. Hep bu keşkül değil keşkül böyle olmamalı diye diye bir keşkül arayıp durdum. Tavuk göğsü tadında olmayacak,hafif pütürlü olacak, badem tadı gelecek, vanilya falan olmayacak. En sonunda bir derleme yaptım. Oldukça da memnun kaldım.Denemek isterseniz buyurun;

Nişasta,pirinç unu, toz şeker ve toz bademi bir tencerede sütü eklemeden karıştırın. Sütü ekleyip kaynayana kadar karıştırarak pişirin, altını kısın aroma olarak hindistan cevizini ekleyin birkaç taşım daha pişirin. Küçük boy kaselere alın. İlk  sıcaklığı çıkana dek bekletin üzerini kapatıp dolaba koyun. Tarçın, fındık, fıstık istediğiniz gibi süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık,çok ama çok nefis gözüküyor.Yapımı da pratikmiş,zorlanmadan yapabilirim sanırım :) Paylaşım için tşkrlr

    YanıtlaSil
  2. Eşimin çok sevdiği bir tatlıdır,ben hep hazırlardan yapıyordum, dediğiniz gibi çok güzel olmuyor, tarifinizi aldım deneyeceğim,ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil