22 Haziran 2010 Salı

Ispanaklı Krep Bohçası





Ispanaklı Krep Bohçası


Malzemeler;
1 su bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1.5 - 2 su bardağı un
2 yumurta
1-2 sap ıspanak
Birkaç sap maydanoz ve dere otu
Tuz


Yapılışı;
Ispanakları kaynar suda bir iki dk. yumuşaması için bekletip alın. Ispanak, maydanoz ve dere otunu robotta çekin. Ben ıspanağın kokusunu alması için maydanoz ve dere otu ekledim. Dere otunu çok sevdiğimden belki de herşeyde değerlendiriyorum. Yumurtaları tuzla birlikte çırpın. Sütü ve sıvı yağı ekleyin karıştırın.1.5 su bardağı un ekleyip karıştırın.Unun topaklanmamasına dikkat edin.Yeşillikleri ekleyin.Eğer krep kıvamını almamışsa biraz daha un ekleyerek krep hamurunu hazırlayın.Kızgın tavada biraz sıvı yağ döküp önlü arkalı pişirin.


İçini rendelenmiş kaşar ve beyaz peynirle doldurup bohça şeklini verdim. Hafta sonu kahvaltıları, 5 çayları için renkli bir alternatif. İç malzemesini değişik değişik hazırlayabilirsiniz.Zeytin ezmesi, patates püresi, ıspanak püresi vs. 
Hatta 10 - 15 dk. kadar fırınlayıp içindeki peynirleri eriterek de servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. hımmm ellerine sağlık hayatım krep cok yaparım ama ıspanaklısını hiç yapmadım en kısa sürede deneyip evdekilerin beğenisine sunacağımm .... sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık harika görünüyor canım
    olsada yesem:))))

    YanıtlaSil